Carl Maria Weber (1786-1826) - Der Freischütz (The Opernhaus Zurych, 1999)
Image
Wykonawcy:
Ottokar – Cheyne Davidson, Kuno – Werner Gröschel, Agathe – Inga Nielsen,
Annchen – Malin Hartelius, Kaspar – Matti Salminen, Max – Peter Seiffert,
Eremit – Lazlo Polgar, Killian – Volker Vogel, Samiel – Raphael Clamer,
Zürich Opera Chorus & Orchestra, Nikolaus Harnoncourt
Wydawnictwo:
TDK
Rok wydania: 2004
Nr katalogowy:
DV-OPDFR (2 DVD)
Cena: 129 zł            Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Jedna z pierwszych typowo romantycznych oper niemieckich, przeciwstawiających się panującym w tamtym okresie w Niemczech operom francuskim i włoskim.
Światowe prawykonanie miało miejsce 18. czerwca 1821 roku w berlińskim Schauspielhaus (premiera polska w Warszawie, 1826 rok).
Romantyczny charakter opery wyraża się równocześnie na dwóch paszczyznach:  stylistyczno-formalnej oraz treściowo-filozoficznej.
W swej operze kompozytor przenosi nas w świat ludowej legendy, baśni. W świecie tym odnajdziemy przeróżne widma, upiory, złe duchy, upiorny las, wilcze jary ... W takiej oto scenerii rozgrywa się akcja utworu.
Zgodnie z programowymi założeniami romantyzmu zetkniemy się tu z problemem "winy i kary" (jakże znamiennym dla tej epoki), ideą wyzwolenia (wybawienie Maksa od kary przez świątobliwego pustelnika), motywem snu, a także z wszechobecnym ówcześnie kultem przyrody. Dla oddania i podkreślenia idei romantycznej w "Wolnym strzelcu" Weber zastosował szereg nowych środków wyrazu muzycznego (szczególnie w scenach demonicznych) przeplatanych niemieckimi melodiami ludowymi.

 
« poprzedni   następny »
statystyka System - Joomla NET43 - tworzenie stron www, serwery, domeny, email, reklama w internecie
Komunikat: W celu zapewnienia Państwu odpowiedniej jakości usług strona korzysta z plików cookies. Pozostając w tym serwisie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Zamknij