Vikingur Ólafsson - Johann Sebastian Bach
 
Image
Wykonawcy:
Vikingur Ólafsson - fortepian
Wydawnictwo:
DEUTSCHE GRAMMOPHON
Rok wydania: 2018
Nr katalogowy:
4835022
Cena: 59 zł            Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
 
    Johann Sebastian Bach (1685-1750)
   
    Preludium i fughetta G-dur BWV 902
    Preludium
   
    Preludium chorałowe „Nun freut euch, lieben Christen g'mein“ BWV 734
    (transkrypcja Wilhelm Kempff)
   
    Das Wohltemperierte Klavier I nr 10
    Preludium i fuga e-moll BWV 855
   
    Sonata organowa nr 4 e-moll BWV 528
    Andante (Adagio)
    (transkrypcja August Stradal)
   
    Das Wohltemperierte Klavier I nr 5
    Preludium i fuga D-dur BWV 850
   
    Preludium chorałowe „Nun komm der Heiden Heiland“ BWV 659
    (transkrypcja Ferruccio Busoni)
   
    Das Wohltemperierte Klavier I nr 2
    Preludium i fuga c-moll BWV 847
   
    Kantata "Widerstehe doch der Sünde" BWV 54
    Aria
    (transkrypcja Víkingur Ólafsson)
   
    Aria variata alla maniera italiana a-moll BWV 989
    Aria
    Variacje 1 – 10
    Aria da capo
   
    Inwencja nr 12 A-dur BWV 783
    Sinfonia nr 12 A-dur BWV 798
   
    Partita nr 3 na skrzypce solo E-dur BWV 1006
    Gavotte
    (transkrypcja Sergei Rachmaninov)
   
    Preludium i fuga e-moll BWV 855a
    Preludium
    (transkrypcja w h-moll Alexander Siloti)
   
    Sinfonia nr 15 h-moll BWV 801
    Inwencja nr 15 h-moll BWV 786
   
    Koncert klawesynowy d-moll BWV 974
    Andante
    Adagio
    Presto
   
    Preludium chorałowe BWV 639 „Ich ruf zu dir Herr Jesu Christ“
    (transkrypcja Ferruccio Busoni)
   
    Fantazja i fuga a-moll BWV 904

Víkingur Ólafsson islandzki pianista na swoim nowym albumie dla Deutsche Grammophon prezentuje muzykę Jana Sebastiana Bacha w eksperymentalnym i innowacyjnym brzmieniu. Víkingur Ólafsson jest muzycznym wolnym duchem z misją. Po raz pierwszy skłonił świat muzyki klasycznej do wsłuchania się w jego interpretacje na początku 2017 roku, nagrywając solowe utwory fortepianowe Philipa Glassa i zabierając odbiorców w fascynującą podróż przez czasoprzestrzeń ich minimalistycznych struktur. Po muzyce Glassa przyszedł czas na Bacha - drugi album Ólafssona dla Deutsche Grammophon, zwięźle zatytułowany Johann Sebastian Bach, zawiera mieszankę oryginalnych utworów i transkrypcji, które pianista splótł razem w intrygującym stylu. „Bez Bacha wszystko znaczy nic” - mówi Ólafsson. „Jeśli muzyka Glassa jest minimalna, Bach to maksimum!” Jak udowodnił wcześniej wspomnianym albumem, jest inteligentnym i innowacyjnym rzeźbiarzem dźwięku, artystą, który redefiniuje muzykę klasyczną i nie daje się konwencjonalnie skategoryzować. W Bachu, oszczędna, ale niezwykle ekspresyjna gra 34-latka urzeka słuchaczy elokwencją i zmysłową radością eksperymentów. „W muzyce Johanna Sebastiana jest wszystko: architektoniczna doskonałość i głębokie emocje” - mówi Ólafsson. W jego rękach wszechświat, którym jest Bach, świeci nowym światłem.
/Materiał: Universal Music Polska/

 
« poprzedni   następny »
statystyka System - Joomla NET43 - tworzenie stron www, serwery, domeny, email, reklama w internecie
Komunikat: W celu zapewnienia Państwu odpowiedniej jakości usług strona korzysta z plików cookies. Pozostając w tym serwisie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Zamknij